onsdag, april 11, 2007

Väderkaos.


Trots mitt komaliknande tillstånd (pga extrem trötthet) beslutade jag mig imorse för att åka till skolan för att gå på föreläsning. Studsade upp, duschade och fixade och åkte sen med Jonna till skolan. Hade fått ett sms av Anette tidigare att taket på huset där vi har våra föreläsningar börjat blåsa av, men Jonna hade ringt institutionen och frågat om det ändå var föreläsningar och de hade sagt ja. Väl på campus var det avspärrat typ överallt. Man fick inte parkera, ej heller gå överallt och taket var helt uppfläkt på G-huset. Det blåste så sjukt mycket att bilen svajade när vi åkte. Vi beslutade oss för att inte riskera våra liv för en föreläsning (om det ens var någon nu) och åkte hem istället. Jag fattar inte ens att de vågar släppa in folk i ett hus där taket håller på att blåsa av, det låter ju helt sjukt. Räddningsgubbarna sa visserligen att de inte trodde att man fick gå in i G-huset längre, så troligtvis var nog föreläsningen inställd. Kändes dock väldigt snopet att åka hem igen, jag hade ju verkligen kämpat mig upp idag bara för att ta mig iväg. Bah! Ska spendera dagen med att läsa lite samt städa har jag tänkt. Hade även tänkt gå ut och promenera men som det ser ut nu vågar jag knappt gå utanför dörren. Folk står och håller i sig i lyktstolpar utomhus och det blåser grenar och skit överallt, så nä, jag håller mig nog inne idag.

4 kommentarer:

Antira sa...

jag var där tidigt i dag för att jag skulle vara i tid, men jag fick vända. det var låst överallt och det gick inte att komma in. =)

Anna Nio sa...

Det är som Nalle Puh och den blåsiga dagen. :O

Anonym sa...

Hej Karro,, inte meningen att göra dig besviken, men det var föreläsning idag ändå. Tydligen var faran inte så stor på taket ;)inte tillräckligt stor för att vi kunde dö iallaf,, får väl se om det är ngt imorg!

karro sa...

men daamn, jaja. vi hade ju INTENTIONERNA att gå dit iaf. :)