måndag, februari 28, 2011

History repeats itself.

Varför känns plötsligt alla dagar och veckor likadana? Jobb, sömn, träning, mat, resande, jobb, sömn, mat etc. Vissa dagar känns det som om att jag lever i något slags vakuum där ingenting förändras. Samtidigt förändras allt. Hela tiden. Min omgivning, jag själv, världen. Och ja, världen är något slags kaos som jag ibland inte vet om jag är en del av - samtidigt som mitt innersta bara längtar och vill förändra och påverka.

Ibland funderar jag på om jag bara borde släppa allt och åka långt långt bort - göra en insats, känna mig delaktig av världen. Men så kommer alla funderingar, alla praktiska problem, allt jag skulle vara tvungen att lämna och plötsligt känns det bara för jobbigt och för svårt. Hur gör folk som bara sticker? Hur funkar människor som tänker att allt bara ordnar sig? Jag önskar att jag vore lite mer carefree - lite mer oförsiktig och lite mindre orolig.

A.O.S. - History Repeats Itself

Inga kommentarer: