torsdag, januari 04, 2007

Topp # 5 kalkonrullar.

Tänkte vara lite snäll och varna er för följande filmer:

1. Pariah - på omslaget stod det så fint att det skulle vara den nya American History X. Yeah right. Har aldrig sett sådant dåligt skådespeleri i hela mitt liv förut. Storyn var kass. Rekvisitan var kass. Omgivningen var kass. Regin var kass. Allt var helt jävla världelöst mao.

2. Swordfish - det är helt sinnessjukt att de får producera dylik skit. Jag kunde knappt se klart filmen. Fy skäms på er John Travolta och Halle Berry!

3. Bully - uppföljaren till mästerverket Kids. Fast denna gång endast knullande och knarkande ungar - nada buskap whatsoever. Helt värdelös.

4. Baise Moi - hade kanske liiiite potential, men när de castar med porrskådisar samt filmar våldtäktsscener som porrfilm så funkar det inte riktigt. Gjorde mig rädd för filmer som vunnit skumma awards för all framtid.

5. The Host (Gwoemul) - hade en riktigt lovande trailer och en rätt så bra story en kort stund, men sen ballade allt ur. Helt vansinnigt skådespeleri (som alltid med asiatiska filmer, men denna gång var det inte ens roligt) och filmen flippade ur totalt mot slutet. Huga.

Sen finns det ju givetvis en uppsjö av urusla filmer med talanger som Van Damme, Steven Seagal etc, men de är ju så urusla att man aldrig ens överväger att se en sekund av dem. Detta är iallafall min topp fem över filmer jag trodde kanske skulle vara lite bra som var förbannat jävla urusla!

5 kommentarer:

Anna Nio sa...

Jag hatar också "Pariah", "Bully" och "Baise-Moi"! Har inte ens övervägt att se "Swordfish" eftersom jag tycker den skriker PINSAM OCH USEL på långt håll, hahaha. :D Men om du vill se en bra film om nazism (låter lite konstigt när man formulerar det så), så se "The Believer". :)

karro sa...

mjo det var inte direkt mitt val att se swordfish. höll fan på att dö av idiotin. URK!

ah sweet, ska kolla upp den. jag gillade führerns elit som vi såg för inte så länge sedan.

Anonym sa...

Men vaddå, jag tycker att scenen där Halle läser en bok topless tillförde massor till "handlingen"... :P

Anna Nio sa...

Ja, "Führerns Elit" tyckte jag också var ganska bra. Haha, det här börjar låta som att jag inte ser annat än nazirullar. :D

karro sa...

jens: haha ja det var kanske det som gav henne oscarn. ;)

nio: nazirullar ftw! :D