torsdag, januari 04, 2007

2006.

Snott av Anna Nio (behöver jag ens nämna det längre?).

Årets...

...skiva: The Knife - Silent Shout
...film: Usch så svårt. Capote, Inside Man, Munich... Finns en massa fler också.
...skönlitterära bok: Uhm. Jag har nog inte ens läst någon i år.
...faktabok: (Utifrån vad jag läst och inte bokens årtal) Utvecklingspsykologi av Leif Havnesköld och Pia Risholm Mothander.
...serie: Dexter, 24:5 och Entourage.
...fest: Nyårsfesten samt en bunt 30-årskalas.
...kompis: Kan inte välja, alla är bra på sitt sätt.
...nya bekantskap: Anna, en nygammal bekantskap så att säga.
...resa: Arvikafestivalen i år var nog den roligaste hittills.
...sport: Dressyr. På häst då.
...roligaste: Att vi fick en asbra lägenhet.
...tråkigaste: Riksdagsvalets utgång samt att jag inte fick se Madonnas turné.
...present: Kan inte för mitt liv komma ihåg det.
...shopping: Fåtöljerna + soffan vi inhandlade på Ikea.
...saknad: Min ungdom + en hel del människor.
...mognad: Att inse sin egna kapaciteter och begränsningar.
...förändring: Blev blondin. Flyttade till ny lägenhet. Köpte nya möbler. Hade praktik på en arbetsplats där jag för första gången i mitt liv fick förmånen att känna att jag faktiskt hörde hemma. Kom bort från Eniro i tre underbara månader, blev dock pankare än någonsin tidigare vilket ledde till att jag började jobba där igen.
...längtan: Ekonomisk stabilitet. Att kunna resa iväg.
...dröm: Samma som ovan, fast även att i framtiden ha ett yrke som jag trivs med och där jag känner att jag kan göra någon nytta/förändring. Att få vara lycklig antar jag.
...rädsla: Att pappa ska bli sjuk igen. Att göra mig själv och andra besvikna.
...vinst: Har nog inte vunnit något öht.
...sjukdom: Förkylningshelvete.
...intriger: Johannis och Pätans mellanstadiefasoner.
...sämsta skiva: Försöker undvika dåliga skivor.
...sämsta film: Måste vara The Host. Måste även påpeka att jag inte direkt gillade Superman Returns.
...sämsta bok: Har inte en aning.
...sämsta serie: Kollar inte på kassa serier, men jag råkade se en glimt av Miljonärerna vilket verkade vara oerhört dåligt. Nästan i klass med senare års Big Brother.
...mest överskattade: Ebba Von Sydow och alla äckliga kvasifeminister. Karriärskvinnor à la Jonna Bergh som tror att de främjar kvinnors position i samhället när de i själva verket hämmar den.
...sak jag borde ha gjort: Tränat mer, pluggat mer, jobbat mer, tänkt mer.

Inga kommentarer: