söndag, juli 30, 2006

Yran 06.



På bilden: Thåström in action.

Så var Storsjöyran över. Gick inte ut alls i torsdags, bara parkhängde + båthängde lite. I fredags blev det endast parkhäng, men igår gick vi in på området också. Givetvis var det parkhäng innan. Roligt att umgås med Anna, Maria, Majja och syrran. Roligt med alla andra också givetvis, men det var dem jag umgicks mest med.

Först såg vi underbara Håkan Hellström och det var lika bra som jag trott att det skulle vara. Efter det blev det öltältshäng där vi fick gå före i kön
och köpa billig öl (tack syster och Thomas). Klockan 00.00 var det presidenttalet vilket var väldigt underhållande, det var nästan så att jag blev lite Jämtlandsnationalistisk men jag skakade av mig det ganska fort. Sen bar det av till ZigZagtältet för att titta lite på Firefox AK, hon spelade mina tre favoritlåtar på rad - Habibi, What's that sound, Love to run - och eftersom alla andra ville åka radiobilar slet jag mig därifrån. Jag åkte inga radiobilar men det var rätt underhållande att titta på de andra, Davids körande var inte riiiiktigt hundraprocentigt om man säger som så. Efter det blev det Thåström som var bra men lite seg. Konserten pågick i över 1.5 timme och innehöll lite för många lugna låtar för att vara så sent - dvs. man blev bara trött och ville gå hem. Men han var ju givetvis bra, hans röst är ju helt fantastiskt skön. Sen gick jag och David och käkade världens äckligaste wok, jag slängde bort min efter två tuggor och tvingades äta mjukglass istället för att stilla min hunger. Det var dock ganska mysigt att sitta ute mitt i natten och äta mjukglass och snacka skit med David. Sen gick vi hem och tvingade i oss resorb och ipren för att sen däcka i sängen.

Imorgon är det återigen jobb vilket känns jävligt segt och tråkigt. Skulle verkligen vilja vara ledig längre, har halsont och snuva samt tusen saker att göra. Men men, man måste ju tjäna pengar också. Hoppas på att få gå hem tidigare iallafall, de hade lagt ut lite ledigheter imorgon. Nu ska jag försöka fixa en bilddagbok och sen sova. Återkommer med url. Godnatt!


2 kommentarer:

anna sa...

ledsen att jag drog, fick lite uschkänsla bara, kände mig ensam och full. hehe.
men det var en rolig kväll! pusspuss!

karro sa...

äh det var lugnt, huvudsaken är ju att man mår bra och har roligt. det var ju jätteroligt innan iaf. *puss*