torsdag, juni 19, 2008

Fussball.

Just det, måste ju kommentera den jäkla fotbollen också. Jag som ALLTID tyckt att fotboll varit en aptråkig sport har äntligen börjat få lite fotbollsintresse. Så givetvis satt jag bänkad framför tv:n igår, hopp- och förväntansfull för att få möta Ryssland och kicka lite ruskij asskij. Men ACK! Det blev svedskij asskij som kickades så inåt helvete. Det är lustigt att man kan bli så uppjagad av en sport som knappt intresserat en förut bara man börjar kolla litegrann. Blev mycket besviken på samtliga i det svenska laget, best of the worst var väl herr Ljungberg men även han börjar ju se lite sliten ut. Trots sitt vackra yttre.

Jag har dock alltid funderat på varför fotbollsspelare tycks vara mycket mer välfriserade och söta än hockeyspelare. Hockeykillarna ser oftast ut som fyrkantiga machomän medan fotbollen har sina metrosexuella stajlade killar som lägger sig så fort någon petar på dem. Hockeykillarna däremot kan åka runt med blödande sår utan att blinka. Hur kommer det sig? Har pretty boy-looken influerat fotbollen eller tvärtom?

Jaja. Skitsamma. Just nu hejar jag på Kroatien. Hade ju varit himla roligt om de vann. Nu ska jag dock gå och mata kattmamman. Dovidenja!

Inga kommentarer: