måndag, september 17, 2007

Halsfluss och helvete.

Japp. Inför terminens första tenta har jag lyckats dra på mig halsfluss eller vad det nu är - ena halsmandeln är så svullen att den täcker hela vägen in till gomseglet. Jag kan med andra ord knappt svälja och varje gång jag tvingas svälja håller jag på att förgås av smärta. Att läsa praktisk statistik och kvantitativa metoder är väl kanske inte det mest lockande när man har feber och ont, men jag ska försöka färdigställa min ordlista (med alla jäkla begrepp vi ska kunna) idag iallafall. Förhoppningsvis mår jag lite bättre imorgon så att jag kan träna på gamla tentor, och förhoppningsvis mår jag ännu lite bättre på onsdag så att jag faktiskt är kapabel att skriva den satans tentan. Vill verkligen inte tvingas göra omtenta, det skulle kännas så jäkla trist och ledsamt eftersom jag är tämligen övertygad om att jag SKULLE kunna klara denna tenta men om jag är yrslig och har ont kan det bli lite svårare att ens orka svara på de 90 frågorna + essäuppgiften som tentan innehåller. Att tentan börjar 08.15 känns inte direkt som någon fördel eftersom jag både igår och idag mått som döden på morgonen.

Bäst just nu:

Kent - Ingenting
Freaks & Geeks
Imogen Heap
The Who
Regina Spektor
Anne på Grönkulla

Ska nu försöka uppbringa tillräckligt med styrka för att ta mig till affär'n där halstabletter, honung, glass samt soppa ska inhandlas. Wish me luck.

2 kommentarer:

myra sa...

I'm wishing you luck!!! Köp glass också och drick te, alla extrema temperaturer som kan reta tillbaka i halsen är bra! Hoppas du kryar på dig å det snaraste! <3

karro sa...

tack baby. dock ingen lycka än så länge. :|