måndag, januari 08, 2007

Topp #10 covers.

Listar tio av de bästa covers jag hört. Kvalifikationerna för en bra cover är givetvis att det är en bra och originell version som faktiskt tillför låten något nytt.

1.
Placebo - Running Up That Hill (Kate Bush)
2. Anna Ternheim - Shoreline (Broder Daniel)
3. Johnny Cash - Hurt (Nine Inch Nails)
4. José Gonzales - Heartbeats (The Knife)
5. Obadiah Parker - Hey Ya (Outkast)
6. Nouvelle Vague - Don't Go (Yazoo)
7. Apoptygma Berzerk - Bizarre Love Triangle (New Order)
8. David Gray - Smile Like You Mean It (The Killers)
9. Chicks On Speed - Warm Leatherette (The Normal)
10. Bob Hund - Jag Tror Jag Är Kär (Velvet Underground)

2 kommentarer:

anso sa...

du, jag ville bara TACKA så hemskt massa mycket för din kommentar i bloggen om att jag skrev så att du blev berörd. jag blev så sjukt glad och rörd ända ner i tårna. tack snälla snälla du. såna kommentarer får en att vilja skriva. kram.

karro sa...

åh np, det är ju sant ju. bra att du vill skriva för jag vill läsa. :D