onsdag, januari 31, 2007

Please Doctor, no more terracotta!

Åh jag har äntligen tittat på Ghost World, det var verkligen aslänge sen sist. Faaaaaaan vad bra den är dåååå! Jag fullkomligt älskar dialogen och karaktärerna och hela stämningen. Thora Birch är ju en riktig liten kaka och Steve Buschemi är ju bara bäst. Synd att Scarlett är en sån tråkig surisbrud ibland, men annars är hon väl trevlig hon också.

Dagen har alltså bestått av Ghost World, frukost/lunch samt träningscykelcyklande + efterföljande dusch. Funderar på att gå ner på Shell inom den närmsta tiden för att hämta ut lite böcker. Borde verkligen börja plugga... Har skola hela dagen imorgon och grupparbete på fredag, så jag borde nog ha läst igenom något innan dess iallafall.

Har hittat några som vill byta en tvåa mot vår trea (till David då) samt en etta till mig. Nu gäller det bara att lägenheterna är fina och att man får dem. Jag ser faktiskt fram emot att bo själv litegrann... Även om det känns drygt med alla saker och det faktum att man kommer att spendera en jävla massa tid med sig själv så känns det ändå lite roligt att få fixa och inreda en helt egen lägenhet. Det var ju ett tag sen man bodde själv sas...

Hoppas att det är okej tapeter i ettan och inte några jävla terracottatapeter som får mig att kräkas. Lägenheten jag hade i Malmö var verkligen den vidrigaste ever. Jag hyrde möblerat i andra hand ett tag och då såg lägenheten ut så här:

Tapeter
Hallen/köket: Mintgröna
Stora rummet: Terracotta med bård på mitten, på övre delen av väggen var det terracottabotten med små trianglar i rosa, senapsgult och turkost.
Sovalkoven: Senapsgult.

Möbler
Säng med kromade gavlar.
Litet glasbord + en bajsbrun skinnsoffa med kromade gavlar.
Ett stort vitrinskåp i sånt gammalt trä.
En skitful grå tv-möbel.
Träfärgat köksbord + stolar.

Dekorationer
En tavla på ett gråtande barn.
Massor av torkade rosor som låg ovanpå vitrinskåpet.
Ett skissat självporträtt av tjejen som hade lägenheten à la Lanzarote 1994.
Några andra fula småtavlor.
Någon vas etc.

Betänk att detta var 1999 och att tjejen som bodde där faktiskt fått välja helt nya tapeter själv för cirka ett år sedan. Det är ganska svårt att föreställa sig, jag vet... Jag kan knappt föreställa mig det trots att jag faktiskt bodde där.


Inga kommentarer: