onsdag, november 22, 2006

Humor i P3.

Det finns bra och dålig humor... Sen finns det förbannat jävla urusel humor. Ett bra exempel på förbannat jävla urusel humor är programmet Deluxe i P3. Tyvärr "råkar" jag höra det alltför ofta. Jag blir helt ärligt riktigt sur av att lyssna på Deluxe. Jag blir helt vansinnig över att de får sända sån tråkig dynga i radio och sen kalla det för ett humorprogram. Det som gör mig ännu mer vansinnig är att folk verkar tycka att det är roligt. Kan någon förklara för mig exakt VAD som är roligt? Det finns en sak som är rolig på Deluxe och det är Björne och Snigel-prylen. I övrigt kör de med usla jävla skämt som inte ens är skämt. Exempel på Deluxe-skämt:

Två killar sitter på en restaurang och diskuterar vad de ska käka.

Kille 1: Jag ska nog ha calamares tror jag! Det är så sällan man äter det.
Kille 2: Ja...
Kille 1: Vad ska du ha?
Kille 2: Ja jag vet inte riktigt... Ser du om dom har några cigaretter?
Kille 1: Ja det kanske finns nån automat där borta vid toaletterna...
Kille 2: Njae jag hade nog tänkt nå' cigaretter mera...
Kille 1: Istället för mat då tänker du eller?
Kille 2: Ja jag blir så gasig när jag äter. Du, du har inga cigaretter eller?
Kille 1: Näe jag röker ju inte så...
Kille 2: Nej men äter bläckfisk, det gör du!
Kille 1: Ja... Det tycker jag om.
Kille 2: Jag röker jag.
Kille 1: Uhm ja det är ju gott det med.
Kille 2: Jaaa. Och så slipper man tentaklerna.

Och där tar skämtet som inte ens är ett skämt slut. SKRATTA RÅ.

Usch. Det är så fruktansvärt tråkigt. Dessutom gör Deluxe de sämsta ihopmixarna av olika låtar någonsin. Ibland säger de tråkiga saker mitt i låtarna. Ibland gör de lustiga ljud mitt i låtarna. Gud så roligt och smart. Riktigt classy P3.

Som tur är finns iallafall en motvikt i form av Mammas nya kille som istället är asroligt. Om inte det funnits hade jag snart bojkottat P3 pga program som Deluxe och P3 Star. Skäms P3!

9 kommentarer:

Anonym sa...

nej det var inte så roligt. eller så är det vi som inte fattar?
mammas nya kille var det det vi lyssnade på i bilen till sundsvall? det var fan roligt :D

karro sa...

jag tror mer på att det inte är roligt öht än att det skulle vara fel på vår tankeverksamhet, faktiskt.

haha ja det är asroligt. :D
<3 folklivsfanatikern job. hehehe.

Anonym sa...

Hihi, jag tyckte det var kul. Gillar inte Mammas nya kille men däremot Roll on & Hej domstol

Anonym sa...

Uhh, jag skriver under på att deluxe är dynga. Tacka vet jag Annica :) Tjo!

karro sa...

annaclara: ååh men mammas nya kille är ju helt briljant. har du inte hört folklivsfanatikern job? hahaha. det är så sjukt. :D

karro sa...

kakan: annica lantz?

Anonym sa...

Jajust... är jag ensam om att gilla henne?

karro sa...

kakan: mja jag gillade henne bättre förut, hon är lite over the top nuförtiden enligt mig.

Anonym sa...

Va inte så jävla arg!!! Garva nån gång och loosen up för fan. Man dör ju inte av att le åt nåt konstigt nån gång. ooooh! Nu måste jag röka igen!