måndag, oktober 02, 2006

Shitlist.

Fyra idiotiska saker just nu:

1. Älskling vi dödar barnen - ett vansinnesdåligt program på Kanal 5 där man använder sig av "avancerad datateknik" för att skrämma livet ur korkade föräldrar genom att visa hur deras barn skulle se ut om 40 år om de forsätter med den livsstilen de har nu. Jag har sett delar av programmet vid två olika tillfällen och det gör mig helt sjukt irriterad.

För det första kan man ju undra vilka jävla puckon till föräldrar de har letat rätt på, och varför i hela fridens dar de ens ställer upp. Föräldrarna gör allt från att mata ungarna med godis varje kväll till att lämna dem helt allena kvällarna i ända. För det andra kan man ju kritisera metoden programmet använder sig av, det är ju inte riktigt så att alla individer är lika. Man måste ju ta hänsyn till ämnesomsättning, miljö, personlighet etc. för att kunna åtminstone få en hum om hur en persons framtida liv ska se ut. För det tredje kan man ju också undra om det inte räcker med moralpredikan snart?

2. Telenor - jag förlorar snart förståndet fullkomligt av deras förbannade reklam. Varje gång jag ser deras reklam blir jag på dåligt humör. Är det inte meningen att en reklam ska ge en bra känsla - känslor av igenkännande och välbehag? Är det inte meningen att reklam ska ge en suget efter att skaffa produkten? Telenors reklam gör precis tvärtom, det finns numer inte en chans i världen att jag ens skulle överväga tanken att ha Telenor som telefonoperatör.

Den reklam jag avskyr allra mest är den när de sitter på kontoret och den skånska IDIOTEN inte vet hur man ska sätta på den satans reklamfilmen på datorn. Inte nog med att han är lätt efterbliven så har han även skitdåligt humör och blir SUR när de andra försöker hjälpa honom. Usch jag blir arg bara av att tänka på den!

3. CDON - ännu en reklam som retar gallfeber på mig. Inte de vanliga reklamsnuttarna, utan när CDON.com presenterar ett program och den otroligt jobbiga speakerrösten säger: "CDON.com, VINN bästa underhållning på nätet". Meningen är förstås att han ska säga DIN och inte VINN, men det har blivit något fel någonstans som gör att karlfan säger (eller låter som om att han säger) VINN istället för DIN. Jag måste seriöst byta kanal fort som bara den så fort jag ser reklamen. Huga.

4. Det förbannade valet - tja. Vad finns det mer att säga än att det är rent utav pinsamt att se hur svenska befolkningen röstar? I synnerhet när man kan konstatera att Sverigedemokraterna fått x antal mandat i kommunfullmäktige runtom i landet. Jag som trodde att det var illa nog med den fåniga alliansen...


2 kommentarer:

Anna Nio sa...

Hahaha, jag skrattade så jag nästan grät - "den skånska IDIOTEN"! Jag vet, jag vet, just precis den gör mig bindgalen precis som du, men alla deras filmer är verkligen helt vidriga.

Jag har sagt upp mitt abbonnemang hos dem, jag skäms över att vara kund hos ett bolag med sån jävla gräslig reklam, som gör att man vill döda folk så snart man ser (eller bara hör!) den. De frågade varför, så jag sa precis det jag skrev nu. :D Kvinnan på kundtjänst förstod inte alls, hon tyckte deras reklamer var ROLIGA. Yeah right, det får ju hon betalt för att säga (för att använda en annan reklamklyscha). :D

karro sa...

hahaha fan vad bra att du gav just det som anledning. :D :D :D

hoppas att hon framförde det på ngt avdelningsmöte! fast det lär ju inte spela någon roll, de lär ju redan ha betalt multum för den sketna reklamidén. URK!