måndag, september 18, 2006

Valfläskisar.

Ja det måste ju bero på att den härliga alliansen lovat guld och gröna skogar som de vann. Eller kanske inte? En tes är ju att de vann pga att alla är så less på Göran Persson att de inte längre bryr sig om vilket parti de röstar på, bara det INTE blir Göran som stadsminister. En annan teori är att folk börjat tjäna mer pengar och därmed blivit mer egoistiska. Personligen har jag en känsla av att folk i allmänhet bryr sig mindre om andras situation i allmänhet.

Visst, Sverige kommer väl inte att gå under för att vi har en borgerlig regering i fyra år - MEN, det känns så fruktansvärt trist att det var tvunget att bli så här. Det känns så fruktansvärt trist att den socioekonomiska välfärd som ska gälla ALLA nu ska gynna vissa mer än andra. Och vilka vill alliansen gynna? Hmm... Låt mig tänka... Kan det vara de som redan tjänar pengar? Kan det vara de som har råd att äga fastigheter och som redan har förmögenheter? En stilla undran väcks inom mig om hur min arbetssituation som socionom kommer att se ut om 2,5 år då jag är färdig. Hur ska man kunna arbeta för en regering när man inte ens håller med om dess åsikter? Oh well. Det visar sig väl antar jag. Tråkigt nog så måste det visa sig...

Dagen har spenderats i gymnasieskolans kaos som vanligt. Kvällen spenderades med en middag beståendes av rödspätta, pressad potatis, gurka och en kall sås gjord på fraiche med äpplen och smörgåsgurka i. Därefter blev det 45 minuters rask promenad i uppförsbacke med min kära mor, sen Idol och nu lite bloggande, skrivande, läsande och väntande på 100 höjdare. Hoppas verkligen att söta Linda Seppänen går vidare i Idol, hon är ju helt fantastisk! Ska kirra några riskakor + lite äppelvatten till kvällsmål, sen blir det läggdags efter lite mer tv-tittande. Godnatt!

Inga kommentarer: